PROJEKTEK TÁMOGATÁSA
Projektmenedzsment kiválóság alappillérei:
​
A sikeres projekt, a projektmenedzsment kiválóság és az üzleti stratégia megvalósításához vezetÅ‘ útnak három alapillére van:
1. alappillér a hatékony projekt menedzsment szervezet kialakítása,
2. alappillér a projekt folyamatainak felállítása és folyamatos javítása, fejlesztése,
3. alappillére a módszerek kialakítása és bevezetése
4. alappillére a folyamatok és módszerek a szervezeti kapcsolódásainak összehangolása,
5. alappillére a kockázatok kezelése.
A projektmenedzsment szervezet kialakításának elsÅ‘ lépéseként javasoljuk:
- a szervezet funkcióinak, szolgáltatási területeinek meghatározását, valamint
- a projektszervezet struktúrájának kialakítását,
- az emberi erÅ‘forrás megtervezését:
- a kapacitások tervezését,
- az elvárt kompetenciák meghatározását (Lásd részletesebben Projekt Humánszálgáltatás
menüpontban),
- Hatékony projekt szervezet kialakítás nem valósulhat meg kompetencia felmérés és hatékony
motivációs rendszer nélkül.
​
Ügyfeleink kérésére, az adott projektre javaslatot teszünk:
- a szabályzatok kidolgozására, a külsÅ‘ és belsÅ‘ irányítás valamint szabályozási rendszerbe történ illesztésre,
- az egységes fogalomtár és terminológia alkalmazására,
- a projektszerepkörökök definiálására,
- a projektfolyamat megalkotására és leírására,
- a dokumentumok alap követelményeinek és tartalmának, valamint módszertani eszközeinek meghatározására, kézikönyvekre,
- a projektmenedzsment folyamatokra és módszertanokra,
- projekt ütemtervre és fázisokra valamint az egyes feladatok és tevékenységek leírására,
A folyamat és módszertan kialakítása során támaszkodunk:
- a szervezet már adott folyamataira,
- módszereire,
- személyes és csoportos interjúkra.
Az adott projektre kidolgozott folyamat, módszertan, eszköztár segíti a projekt jobb átláthatóságát valamint a projekt hatékony megvalósítását, azaz a projektmenedzsment kiválóságra történÅ‘ törekvést
Hisszük, hogy egy jól működÅ‘ projektszervezet nem lehet meg a kockázatok feltérképezése, folyamatos figyelése és megfelelÅ‘ kockázatkezelÅ‘ akciók indítása nélkül.
Vállaljuk Ügyfeleinknek, hogy a „Project Excellence” kockázatkezelÅ‘ módszer (PEKEM) bevezetésévél:
- csökkenthetik a projekt kockázatok projektre gyakorolt hatását,
- növelhetik a projekt eredményességét és minÅ‘ségét,
- következetesen betarthatják a projekt határidÅ‘ket.
Az Ügyfelünk részvételével a kockázatelemzési tevékenyégünk kiterjed a kockázatok leírására, megjelenési formájának, kiváltó okainak, projektre gyakorolt hatásának, kockázati területeinek, bekövetkezés valószínűségének megismerésére, valamint a kezelési stratégia és kezelési akciók kidolgozására.